امور کنسولی

اطلاعیه های کلی

 

سفارت جمهوری اسلامی ایران – لیسبون

 

 

اطلاعیه‌های کلی

 

 

 

 

آدرس وبسایت وزارت خارجه: mfa.gov.ir

آدرس کانال تلگرامی سفارت: @iranemblis

شماره حساب سفارت:
 Millennium BCP (IBAN) NIB:  (PT50) 0033 0000 11180373119 43

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اطلاعیه دریافت نوبت پیش از مراجعه

از ابتدای بهمن 1401 ارائه کلیه خدمات کنسولی به صورت حضوری که در اطلاعیه‌های قبلی اشاره گردید، منوط به دریافت نوبت از طریق ایمیل بخش کنسولی می‌باشد و بخش کنسولی از ارائه خدمات به متقاضیانی که خارج از نوبت مراجعه نموده اند، معذور است.

 

 

یادآوری دستورالعمل ها و مقررات ناظر بر ارائه خدمات کنسولی

1- بر اساس دستور العمل های اداری، کلیه اقدامات برای کپی برابر با اصل مدارک هویتی ایرانیان جهت دریافت در ایران باید در سامانه میخک (بخش سجلات) انجام گیرد و گزینه ی تحویل به شخص دیگر باید تکمیل گردد. متقاضیان بعد از اخذ کد رهگیری با همراه داشتن اصل مدارک و پرداخت هزینه 15 یورو (به صورت فیش واریزی) و با تعیین نوبت قبلی به سفارت مراجعه نمایند.

* جهت دریافت برابر با اصل در محل نمایندگی لیسبون جهت ارائه به مقامات محل، نیازی به درخواست از طریق سامانه ی میخک نمی‌باشد.

2- دانشجویان جهت دریافت تسهیلات غیر ارزی ( صدور گذرنامه رایگان و مهر خروجی ) باید برای هر مرحله درخواست نسبت به بارگذاری گواهی اشتغال به تحصیل صادره از محل تحصیل خود در سامانه میخک اقدام نموده و بعد از پیگیری و تائید آن توسط مسئول بخش کنسولی نسبت به اخذ دو کد رهگیری در سامانه میخک یکی در قالب صدور گذرنامه و دیگری مهر خروجی دانشجویی اقدام نمایند.

3- جهت اخذ کد رهگیری برای گواهی عدم سوء پیشینه در سامانه میخک لازم است تصویر گذرنامه با تاریخ معتبر بارگذاری شود. بدیهی است، در صورت اتمام اعتبار گذرنامه، ابتدا می‌بایست برای تعویض گذرنامه اقدام و سپس نسبت به درخواست گواهی عدم سوء پیشینه مراجعه نمایند.

 

 

اطلاعیه کنسولی، سامانه میخک:

هموطن گرامی چنانچه در زمان ورود به سیستم میخک با پیام"کاربر محترم، شماره ی ملی ارائه شده قبلا با پست الکترونیک زیر ثبت نام نموده است" مواجه شدید حتما قبلا با یک ایمیل دیگر ثبت نام کرده اید.

برای اینکه ایمیل جدید در سیستم ثبت شود روی مربع تیره تیک بزنید و روی گزینه دریافت رمز یکبار مصرف با ایمیل جدید کلیک کنید تا رمز به ایمیل جدید شما ارسال شود.

در زمان ثبت نام در سیستم‌میخک با توجه به اینکه این سیستم به پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال متصل می‌باشد در وارد کردن اطلاعات هویتی اصلی خود شامل:

نام
نام خانوادگی

نام پدر

تاریخ تولد

شماره شناسنامه

دقت لازم داشته باشید و‌ این اطلاعات را کاملا مطابق با شناسنامه خود وارد کنید در غیر اینصورت موفق به ثبت نهایی نخواهید شد و با پیام مغایرت در اطلاعات هویتی مواجه خواهید شد و لازم است جهت رفع مشکل با سفارت تماس بگیرید .

 

 


شرایط معافیت کفالت مادر مطلقه چیست؟

شرایط معافیت کفالت مادر مطلقه برای فردی است که پدر و مادرش از هم جدا شده اند و فرد سرپرستی مادرش را بر عهده دارد. معافیت کفالت مادر مطلقه شرایط مخصوص خود را دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

- فرد مشمول تنها فرزند بالای 18 ساله مادر مطلقه باشد که از مادرش نگهداری می‌کند.

- دفترچه اعزام به خدمت فرد مشمول غیبت نخورده باشد.

- برای اینکه به فرد مشمول معافیت کفالت مادر تعلق بگیرد، پدر و مادرش قبل از 16 سالگی فرزند از هم جدا شده باشند.

- فرد متقاضی در صورتی که از سلامت کامل برخوردار باشد، میتواند معافیت کفالت بگیرد.

- باید این طلاق از طریق محضر ثبت شده و یک طلاق صوری نباشد.

- از زمان تاریخ طلاق مادر و پدر فرد مشمول 30 ماه گذشته باشد. در صورتی که از تاریخ طلاق 30 ماه کمتر گذشته باشد، به فرد معافیت موقت داده می‌شود.

- مادر مطلقه مجدداً ازدواج نکرده باشد.

- سه نفر از شهود باید از بستگان باشند.

پاسخ به یک سئوال کنسولی: آیا خانم و آقای ایرانی که به هر دلیلی هنوز ازدواجشان در شناسنامه ثبت نشده است، میتوانند برای فرزندشان بدون ثبت ازدواج شناسنامه دریافت کنند؟

پاسخ : بله می‌توانند ، ولی پدر و مادر باید هر دو به سفارت مراجعه و اسناد مربوطه را امضا کنند.

توضیح اینکه اگر مادر خارجی باشد، پدر به تنهایی و بدون ثبت ازدواج و حضور مادر می‌تواند برای فرزندش شناسنامه دریافت کند،
*
توصیه ما ثبت ازدواج و سپس دریافت شناسنامه برای فرزندتان است.

 

 

پاسخ به یک سئوال رایج کنسولی: چرا برای ورود به سامانه میخک مشکل دارم؟

بعضاً مشاهده می‌شود که هموطنان برای ورود به سامانه میخک مشکل دارند. دلایل بروز این مشکل می‌تواند یکی از موارد زیر باشد؛

  • هم وطنان به دلیل نداشتن کیبورد فارسی، پسورد را اشتباه وارد می‌کنند.
  • پسورد قبلی فراموش شده است و به صورت حدسی وارد می‌شود.
  • آدرس ایمیل صحیح وارد نمی‌شود.
  • سامانه میخک موقتا دچار مشکل شده یا در حال بروز رسانی است.


نکات ذیل جهت راهنمایی هم وطنان مقیم کشور پرتغال جهت ورود به سامانه میخک و رفع ابهام در خصوص سامانه میخک ارائه میگردد:

1- سامانه میخک طوری طراحی شده است که اگر متقاضیان کیبورد فارسی نداشته باشند می‌توانند پس از ورود به صفحه اصلی در قسمت سمت چپ از کیبورد مخفی تعبیه شده استفاده نمایید. معمولا استفاده از کیبورد انگلیسی زبان مشکلاتی را برای هم وطنان به وجود می آورد.

2- استفاده از گوشی همراه در برخی از اوقات باعث  error گردیده و متقاضی موفق به اخذ کد رهگیری نمی‌شود. لذا ترجیحا از لپ تاپ و کامپیوتر برای ورود به سامانه استفاده نمائید.

3- متقاضیان حتما در هنگام ورود با ایمیل صحیح خود وارد شده و رمز عبور یک بار مصرف را انتخاب نمایند زیرا امکان فراموشی رمز ثابت وجود دارد و مشکلات را در آتی ایجاد مینماید.

4- نحوه آموزش ورود به سامانه میخک و سایر فیلم های آموزشی قابل استفاده هموطنان به زودی در کانال تلگرامی سفارت درج می‌گردد.

5- عدم درج ایمیل صحیح باعث می‌شود تا نتوانید کد رهگیری اخذ نمایید. لذا ایمیل انتخاب شده را حتما در جایی ثبت نمایید تا فراموش نگردد.

شایان ذکر است در صفحه اول ورود به سامانه میخک و در پایین صفحه، آموزش کامل ورود به سامانه درج شده است. لطفا هموطنان این قسمت را ملاحظه نمایند

 

 

نکات مربوط به تمدید گواهینامه رانندگی و مدارک لازم:‌

  • گواهی سلامت جسمانی به تائید وزارت خارجه پرتغال رسیده باشد، پرداخت مبلغ هزینه 30 یورو در سامانه میخک تحت عنوان مدارک درمانی بارگزاری گردد.
  • گواهی معاینه چشم به تائید وزارت خارجه پرتغال رسیده باشد و هزینه 30 یورو در سامانه میخک تحت عنوان مدارک درمانی باید بارگزاری گردد
  • سه قطعه عکس پشت نویسی شده.
  • تصویر شناسنامه و گذرنامه معتبر که توسط سفارت برابر با اصل شده و سند پرداخت هزینه هر کدام به مبلغ 15 یورو و در سامانه میخک بارگزاری گردد.
  • وکالتنامه جهت امور اداری در سامانه میخک که باید با حضور متقاضی در سفارت تائید شود و در متن وکالت مراجعه به پلیس + 10 جهت تمدید گواهینامه ذکر گردد . اگر وکالتنامه در ایران به بستگان داده شده است، نیازی به تنظیم وکالتنامه نیست.

 

مراحل و مدارک لازم جهت ترجمه گواهینامه رانندگی به شرح ذیل می‌باشد

ابتدا باید در سامانه میخک در قسمت استعلام گواهینامه رانندگی مدارک آپلود و بعد از تائید پلیس راهور که به ایمیل هر شخص ارسال می‌شود کپی پشت و رو گواهینامه معتبر و کپی گذرنامه و مبلغ 20 یورو را با یک پاکت پستی ریجستر شده جهت اعاده در داخل پاکت اولیه بگذارید. کسانی که تاکنون حضور در سفارت نداشته اند باید با اصل مدارک ایرانی معتبر و و با اخذ نوبت از طریق ایمیل در وقت مقرر به سفارت مراجعه نمایند .

 

 

*نکات مفید برای ثبت نام در سامانه میخک*

متقاضیان محترم در زمان ثبت نام در سیستم‌میخک با توجه به اینکه این سیستم به پایگاه اطلاعاتی ثبت احوال کشور متصل می‌باشد، در وارد کردن اطلاعات هویتی اصلی خود شامل

نام
نام خانوادگی

نام پدر

تاریخ تولد

شماره شناسنامه

دقت لازم را داشته باشید و‌ این اطلاعات را کاملا مطابق با شناسنامه خود وارد کنید. در غیر اینصورت موفق به ثبت نهایی نخواهید شد و پیام مغایرت در اطلاعات هویتی دریافت خواهید کرد

  • توجه داشتهباشید:

کلیه متولدین سال ۱۳۶۸ به بعد، شماره شناسنامه و ملی آنها یکسان بوده و یک عدد ده رقمی می‌باشد. این افراد در زمان درج اطلاعات در سامانه میخک لازم است شماره شناسنامه خود را صفر و عدد ده رقمی را بعنوان شماره ملی درج کنند تا سیستم پیام مغایرت ندهد.

در زمان ثبت مشخصات هویتی در سیستم میخک از ایجاد فاصله بین اسامی ترکیبی خوداری کنید.

در این صورت سیستم پیام مغایرت در اطلاعات هویتی خواهد داد. مانند موارد زیر:


صحیح  

محمدرضا
سیدمحمد
احمدرضا

اشتباه  

محمد رضا

سید محمد

احمد رضا

 

 

 

قابل توجه هموطنان مقیم کشور پرتغال

 پیرو اطلاعیه قبلی چنانچه افرادی تاکنون در سفارت حاضر نشده و نیز دانشجو نبوده اند لازم است قبل از تعیین نوبت فرم شماره 2 (پرسشنامه اطلاعات فردی) را تکمیل و با اصل مدارک در اختیار داشته باشند. همچنین افرادی که دانشجو بوده و تشکیل پرونده دانشجویی در میخک داده اند با رعایت کامل نکات دانشجویی فرم شماره 1 (درخواستنامه تشکیل پرونده ی دانشجویی) را تکمیل و در دست داشته باشند.

یادآوری درباره نوبت دهی:

پیرو اطلاعیه‌های قبلی، مجددا به اطلاع مراجعین محترم بخش کنسولی می رساند که ارائه خدمات کنسولی صرفا بر اساس نوبت دهی از طریق ایمیل و یا تماس تلفنی (سه شنبه الی پنجشنبه از ساعت چهار الی پنج بعد از ظهر) انجام می‌شود. شایان ذکر است، بخش کنسولی سفارت در صدد راه اندازی سیستم نوبت دهی در سامانه میخک بوده و به محض تکمیل مراحل، اطلاع رسانی انجام می‌گردد. قطعا این امر موجب تسهیل ارائه خدمات و جلوگیری از ازدحام مراجعین محترم در فضای محدود بخش کنسولی سفارت خواهد گردید.

 

 

نکته کنسولی درباره کپی برابر اصل:

   برابر دستور العمل واصله، در خصوص ترجمه مدارک ایرانی که منضم به تصویر مدارک می‌گردد، چنانچه متقاضی برابر با اصل و ممهور به مهر مامور کنسولی را خواستار باشد باید علاوه بر هزینه ترجمه، هزینه مجزا به مبلغ 15 یورو بابت کپی برابر اصل پرداخت و تصویر فیش واریزی را هنگام ارائه مدارک، تحویل نماید.

 

 

هموطن گرامی:

تائید مدارک درمانی(بیماری متقاضی) مستلزم درج تصویر مدارک در سامانه میخک است.

مراحل انجام کار در فایل ضمیمه قابل مشاهده است. (لطفا به کانال تلگرامی مراجعه نمایید)

 

اطلاعیه صدور شناسنامه ایرانی فرزند متولد از والدین ایرانی

به اطلاع هموطنان مقیم پرتغال می رساند

مدارک لازم جهت صدور شناسنامه ایرانی فرزند متولد از والدین ایرانی که ازدواج آنان در شناسنامه ایرانی معتبر ثبت شده است :

  • تکمیل فرم درخواست - تصویر آن پیوست است
  • اصل شناسنامه معتبر والدین ایرانی
  • کارت ملی والدین (حتی المقدور)
  • اصل گواهی ولادت صادره از IRN ممهور به مهر و دارای مشخصات کامل فرزند و والدین ایرانی
  • ارائه کپی فیش واریزی هنگام مراجعه به سفارت (هزینه‌ها در کانال تلگرامی درج شده است)
  • دریافت کد رهگیری در سامانه میخک از پروفایل پدر به عنوان اعلام کننده صدور شناسنامه

 نکته مهم : بعد از تنظیم سند سجلی و صدور شناسنامه فرزند، پدر می‌بایست جهت امضاء اسناد سجلی در بخش کنسولی سفارت حضور یابد.

 

به اطلاع هموطنان گرامی مقیم پرتغال می رساند:

 پس از اخذ هرگونه کد رهگیری در سامانه میخک به صورت خودکار پیام زیر برای شخص متقاضی ارسال می‌گردد:

"متقاضی محترم درخواست شما با کد رهگیری ...... با موفقیت ثبت گردید، با مدارک لازم به سفارت مراجعه نمائید"

نکته مهم : پیام فوق به منزله حضور در سفارت بدون اخذ نوبت نمی‌باشد.

از کلیه عزیزانی که نیاز به دریافت خدمات کنسولی در محل سفارت دارند درخواست می‌شود، به منظور سرعت بخشیدن به امور پس از دریافت کد رهگیری حتما از طریق ارسال ایمیل نسبت به اخذ نوبت نیز اقدام نمایند.

 

اطلاعیه واریز وجه:

قابل توجه هموطنان گرامی مقیم پرتغال:

بدینوسیله از کلیه مراجعین محترم درخواست می‌شود به منظورعدم ایجاد وقفه در ارائه خدمات کنسولی، حداقل 48 ساعت قبل از حضور در سفارت، نسبت به واریز وجه (بسته به خدمات درخواست شده) به حساب کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون، اقدام لازم را مبذول نمایند.

 

اطلاعیه عکس استاندارد و قابل پذیرش:

پیرو تماس و استعلام هموطنان عزیز در خصوص مشخصات عکس استاندارد جهت صدور گذرنامه به اطلاع می رساند

عکس ارائه شده می‌بایست:

  • بدون کلاه
  • بدون عینک
  • بدون کراوات
  • جدید (عکس گذرنامه قبلی نباشد)
  • رنگی در ابعاد 3 در 4
  • پشت سفید و برای بانوان محترمه با حجاب اسلامی‌باشد.

در صورت مغایرت عکس با موارد فوق، از پذیرش آن معذوریم

 

 

اطلاعیه خدمات کنسولی

به اطلاع آن دسته از هموطنانی که قبلا در سفارت حضور داشته و خدمات دریافت نموده اند، می رساند این افراد نیازی به حضور مجدد در سفارت نداشته و می‌توانند امور اداری خود را از طریق پست انجام و پیگیری نمایند.

بدیهی است بخش کنسولی سفارت پس از دریافت مدارک و در صورت عدم نقص، درخواست متقاضی را مورد پیگیری قرار داده و از طریق پست به آدرس متقاضی ارسال خواهد کرد.

چند نکته مهم:

  • دریافت خدمات فوق مستلزمارسال همزمان یک فقره پاکت پستی تمبردار و رجیستر شده (خالی) ‌به همراه سایر مدارک و توضیح دقیق مکتوب موارد درخواستی به سفارت است (نمونه پیوست)
  • الصاق تمبر روی پاکت خالی می‌بایست متناسب با اندازه و وزن مدرک مورد اعاده از سفارتباشد. (تمبر مورد نیاز پس از مشورت با مسئول گیشه اداره پست پرتغال، خریداری و بر روی پاکت خالی الصاق شود)  
  • به منظور امکان پی گیری محموله پستی، دریافت برگ رجیستر (حاوی آدرس کامل فرستنده و گیرنده) ضروریاست
  • شایان ذکر است تمهیدات فوق با تلاش سفارت و با هدف کاهش هزینه‌های تردد و صرفه جویی در وقت هموطنان عزیز اندیشیده شده است.

 

 

به اطلاع هموطنان محترم مقیم پرتغال می رساند

به منظور جلوگیری از هرگونه اشتباه در درج لاتین مشخصات هویتی متقاضیان ترجمه مدارک ایرانی ، به پیوست (موجود در سایت تلگرامی) تصویر فرم درخواست ترجمه مدارک ایرانی (صرفا شناسنامه و گواهی تاهل) جهت استفاده متقاضیان ارسال می‌گردد.

متقاضیان بعد از تهیه مدارک لازم جهت ترجمه، باید فرم فوق را به صورت کامل و خوانا تکمیل و با بقیه مدارک به بخش کنسولی سفارت ارائه نمایند.

 

 

مدارک لازم  جهت تعویض یا صدور المثنی گواهینامه رانندگی ایرانی (جهت ارائه به شهرک آزمایش در تهران،  یا پلیس راهور)

  • اصل کارت گواهینامه رانندگی متقاضی در صورت درخواست تعویض گواهینامه رانندگی (در صورت مفقود شدن اصل گواهینامه، صدور گواهینامه المثنی پس از تنظیم یک برگ تعهدنامه توسط وکیل متقاضی در شهرک آزمایش، امکان پذیر است)
  • سه قطعه عکس 4*3 تمام رخ ممهور به مهر سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون ( پشت زمینه عکسها سفید بوده و فوری نباشد، عکس ها بدون عینک و کلاه باشد. هزینه تائید هر عکس 3 یورو میباشد.
  • اصل وکالتنامه (تنظیم شده درسامانه میخک) که به تایید بخش کنسولی سفارت در لیسبون رسیده باشد.( هزینهتائید 20 یورو )

نکته: چنانچه متقاضی در ایران تنظیم وکالت نموده، در صورت جامع  بودن متن وکالت میتواند از آن استفاده نماید.

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی جهت تهیه کپی برابر اصل .لازم به ذکر است درصورتی که اصل این مدارک داخل ایران باشد نیازی به تهیه کپی برابر با اصل نمی‌باشد. (هزینه برابر با اصل 15 یورو می‌باشد)
  • اخذ گواهی سلامت چشم توسط پزشک متخصص چشم و گواهی سلامت جسمانی توسط پزشک عمومی ( لازم است به پزشک مربوطه اعلام نمایید هدف از درخواست گواهی، اخذ گواهینامه رانندگی است)

نکته: سند فوق می‌بایست به زبان فارسی ترجمه و پس از تایید از سوی وزارت امور خارجه پرتغال متعاقبا توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون تائید شود. (تائید هر یک ازمدارک فوق الاشاره که ممهور به مهر وزارت امور خارجه پرتغال گردیده، مستلزم پرداخت ۳۰ یورو می‌باشد)

این گواهی در مرحله بعد، توسط وکیل متقاضی می‌بایست به تایید اداره اسناد وزارت امورخارجه کشورمان (واقع در ساختمان شماره 9 بخش تایید اسناد) برسد.

نکته: جهت تعویض گواهینامه پایه یکم علاوه بر مدارک مذکور  "گواهی عدم اعتیاد"  که به تایید سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون و اداره تایید اسناد وزارت امور خارجه رسیده باشد (به همراه ترجمه رسمی آن) نیز مورد نیاز است. مراحل تهیه این گواهی نیز مانند گواهی سلامت می‌باشد. ( ویزیت توسط پزشک متخصص و عمومی)‌

ملاحظات:

  • هیچگونه گواهینامه رانندگی در این سفارتو سایر نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، تجدید صادر و تحویل نمی‌گردد
  • طبق مقررات، ارسال مدارک تایید شده به عهده متقاضی بوده و سفارت در این خصوص مسئولیتی ندارد.
  • بدیهی است ارائه درخواست تعویض گواهینامه در شهرک آزمایش و یا دفاتر پلیس راهور با صرف زمان و هزینه کمتر انجام پذیر است. (قابل توجه هموطنانی که برنامه سفر به کشور دارند)
  • درخواست فوق در شهرستانها نیز قابل انجام است. (از طریق پلیس راهور)

 

 

تنظیم وکالتنامه از سوی زوج جهت صدور گذرنامه و رضایت خروج از کشور جهت همسر و فرزند 

مدارک لازم به منظور تنظیم وکالتنامه در سامانه میخک با عنوان "رضایت صدور گذرنامه جهت همسر و فرزندان زیر 18 سال از سوی زوج" به شرح ذیل میباشد

  • اخذ کد رهگیری در سامانه میخک در قالب وکالتنامه با انتخاب متن مندرج در سامانه میخک تحت عنوان "رضایت جهت صدور گذرنامه و خروج از کشور همسر و فرزند"
  • ارائه اصل شناسنامه معتبر زوج و گذرنامه ایرانی وی
  • ارائه اصل شناسنامه معتبر زوجه و فرزند

نکته: در صورت موافقت زوج / پدر در متن پیشنهادی امکان اضافه نمودن تغییر محل اقامت نیز میسر می‌باشد.

نکته: در صورت عدم دسترسی زوج به اصل شناسنامه‌های مذکور جهت اثبات رابطه زوجیت و یا رابطه پدر و فرزندی، گزینه دیگر مراجعه بستگان در ایران (با همراه داشتن اصل شناسنامه)‌ به وزارت امور خارجه در تهران و یا نمایندگی امور خارجه در مراکز استان‌ها می‌باشد.

(متعاقبا وزارت امورخارجه کپی برابر با اصل سند فوق را به منظور امکان تائید وکالتنامه ، برای این سفارت ارسال خواهد نمود)

نکته : هزینه تائید امضاء زوج برای انجام موارد فوق 20 یورو بوده و ارائه کپی فیش در زمان مراجعه به سفارت الزامی می‌باشد.

 

 

 

 

اطلاعیه دقت در پرداخت هزینه تعرفه‌های کنسولی

نظر به مشکلات بوجود آمده با بانک محل و رایزن مالی، در خصوص تسویه وجوه پرداختی، (ناشی از اشتباه ایرانیان مقیم در پرداخت هزینه تعرفه‌های کنسولی)

بدینوسیله از کلیه هموطنان درخواست می‌شود لیست تعرفه‌های خدمات درخواستی خود را به دقت مطالعه و پس از اطلاع دقیق، نسبت به انتقال آن به حساب سفارت اقدام نمایند.

شایان ذکر است عودت مبالغ ولو ناچیز، نیازمند طی فرایند مالی مشابه و البته زمان بر می‌باشد.

 

اطلاعیه کنسولی - کارت ملی

به اطلاع هموطنان ایرانی مقیم کشور پرتغال می رساند : اعتبار کارت های ملی هوشمند که تاریخ انقضای آنها انتهای سال 1403 و قبل از آن می‌باشد، تاپایان سال 1405 تمدید میگردد.

  شایان ذکر است ، تا اطلاع ثانوی صدور کارت ملی هوشمند در این نمایندگی انجام نمی‌گیرد و هموطنان باید از طریق دفاتر پیشخوان خدمات دولت و یا ادارات ثبت احوال در داخل کشور اقدام نمایند.

 

 

 

 

* مهم: بدلیل مشکلات پیش آمده در بخش مالی، از پذیرش فیشهای Revolut و یا سایر بانکهای اینترنتی معذوریم.

یادآوری: پرداختها می‌بایستی حداقل سه روز پیش از ارسال یا تحویل مدارک جهت انجام خدمات، صورت گرفته باشد